תפילת העמידה
גודל טקסט
התבוננות מתוך הלכות תפילה על המתפלל שמצד אחד צריך לראות עצמו כעומד לפני המלך, ומאידך לפני -כל- מתפלל שכינה כנגדו, ובפרט מתמקד באיסור לעבור לפני המתפלל בתוך ד' אמות מהטעם שלא להפסיק בינו לשכינה.
x
-
נוכחות או התבטלות?
הרמב"ם אומר שעניין התפילה הוא ביטול הישות ע"י הגדלת האלוקות, המהר"ל אומר שנבטל את ישותנו וזה יגדיל את הקב"ה והרב קוק נותן את המקום שדווקא צריך לתת נוכחות של האדם שהקב"ה רוצה שתגיד מי אתה בצורה של עשה רצונך כרצונו. -
לעבור מול המתפלל
האם מותר ללכת לפני אדם שמתפלל? ולשבת? במה זה תלוי? מהי מהותה של התפילה שבגללה אסור שתהיה חציצה בין המתפלל לקב"ה? שיעורו של הרב שאול דוד בוצ'קו. -
המשך לקרוא...
<
1716151413
>